لینک مستقیم(جشنواره خوارزمی بامحور کار آفرینی)

جشنواره خوارزمی بامحور کار آفرینی|لینک مستقیم|اِل یو|50685910|
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان جشنواره خوارزمی بامحور کار آفرینی را مشاهده می نمایید.

حجم فایل : 445.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 16
بسم الله الرحمن الرحیم

جشنواره خوارزمی بامحور کار آفرینی شیوه نامه وزارتی کار آفرینی
محور كارآفريني



هدف از محور کار آفرینی ايجاد رقابت جهت شناسايي، رشد و كسب مهارت هاي كارآفريني است كه

متناسب با ظرفيت مدارس ، شرایط اقلیمی وجغرافیایی ، ویژگی های فرهنگی منطقه ، توانایی و

علایق دانش آموزان ، صنایع بومی و محلی؛ طراحی ، توليد و در قالب بازارچه هاي (كسب و كار)

دانش آموزي عرضه و از اين طريق بستري را فراهم مي نمايد تا دانش آموزان با برخي از مشاغل

وحِرَف مورد نیازجامعه، بخصوص مهارت هاي اولیه كسب و كار آشنا شوند.
فرآیند اجرا: -1- - این طرح باتکیه بر مبانی واهداف درس کار و فناوری وفرهنگ و هنر

رویکرد خلاقیت ونوآوری وبا حضور دانش آموزان دوره ي اول متوسطه در

پایه هفتم وهشتم و نهم اجرا می گردد.

2- با توجه به اهمیت نقش کارآفرینی، شایسته است در ابتدا طرح در انجمن اولیا ومربیان مطرح شود.
فرآیند اجرا:
- با توجه به سابقه ي اجرای این طرح در مدارس شبانه روزی (با عنوان طرح خود اتکایی)

توصیه می شود از تجربیات این مدارس به منظور ارائه ي طرح در قالب های استاندارد علمی بهره گیری شود. محور كارآفريني - مشورت گام به گام با دبير كار وفناوري در مدرسه و مربی کارآفرینی منطقه (که بزودي

توسط استان معرفی می شود) نیز می تواند نتایج مؤثری را ایجاد نماید محور كارآفريني

- مدیران محترم مدارس جهت انتخاب نوع فعالیت کارآفرینی از اولیاء و دانش آموزان نظر سنجی

لازم را داشته باشند تا با توجه به فراوانی استقبال و علاقه دانش آموزان و امکانات موجود تمهیدات

لازم برای اجرای طرح سنجیده شود.

6- طرح ها می تواند درقالب فعالیت های متنوعی چون: قالی بافی گلدوزی، خیاطی،

جوشکاری، باغبانی، زنبورداری، گلیم بافی، عکاسی، پرورش ماهی، پرورش قارچ، معرق کاری،

سفال گری، قلم زنی و... با توجه به شرایط و ویژگی های اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی مناطق،

نیاز بازار کار منطقه و علایق دانش آموزان و نیز امکانات و تجهیزات مورد نیاز اجرا گردد.

توجه : در انتخاب رشته مورد نظر باید دقت نمود که رشته انتخابی از نوع مشاغل ورشته های خدماتی نباشند وقابل ارائه در بازارچه فروش باشد.
محور كارآفريني - دراجرای طرح وتأمین هزینه ها می توان از همیاری سایر نهادها (شورای اسلامي

روستا وشهر وشهرداری و...) مؤسسات وخیرین و اولیاي دانش آموزان علاقمند به طرح بهره گرفت.

8- برنامه ریزی جهت اجرای طرح وآموزش دانش آموزان در ساعات فوق برنامه و اوقات فراغت

دانش آموزان صورت گیرد. محور كارآفريني

9- -كلي...



مطالب دیگر:
📚شناسائي و كاهش آب به حساب نيامده در شبكه هاي آبرساني شهري📚بررسي چهره هاي مشهور هنر و ادبيات ايران و زندگي و آثار آنها📚بررسي مسجد عبداله بن عمر و تاريخ و معماري آن📚بررسي مفهوم انتگرال و رياضيات آن(انتگرال گيري و تئوري تابع پيچيدگي و انتگرال هاي مركب)📚رسم ابزارهاي کنترل کيفيت با استفاده از اکسل و رسم نمودارها📚بررسي سنگ و سنگ شناسي و بررسي فرآيند فرسايش و مرمت هاي حفاظتي سنگ📚بررسي وضعيت خط فقر در ايران و تأثير تحصيلكردگان روستايي بر كاهش فقر روستائيان📚بررسي رشته مديريت توليد و مباحث تئوري و کاربردي آن📚مطالعه و بررسي تاريخچه بنا و پيشينه تاريخي ديوار نگاه ها و انواع آنها و بررسي برخي اسناد ميراث ف📚بررسي وثبت آثار تاريخي – فرهنگي در فهرست آثار ملي و مروري بر قوانين حفظ آثار ملي📚بررسي اصول و راهکارهاي مرمت ، تعمير و نگهداري يک سازه📚بررسي آسيب ديدگي پا و نواحي مختلف آن در ورزش و مروري بر درمان و تمرينهاي مربوطه📚معرفي و آموزش نرم افزار فتوشاپ و امکانات و قابليتهاي آن📚بررسي معماري لوييس ساليوان و تاثير او بر تحول هنر و صنعت معماري📚بررسي معماري دانيل ليبسکيند و مروري بر طرح بازسازي مرکز تجارت جهاني _ نيويورک📚آشنايي با طراحي و ساخت ربات پرنده و مروري بر گستره کاربردهاي آن📚بررسي مسجد جامع قزوين و تاريخ و معماري و بخشهاي مختلف آن📚بررسي آسيبهاي ورزش دو سرعت و پرش از مانع و بررسي عوامل مؤثر بر افزايش خطر آنها📚بررسي بودجه و طبقه بندي و کنترل و کميسيون آن و بررسي انواع استاندارد و مقايسه استاندارد و بودجه📚آشنايي با وظايف دبيران شوراي حل اختلاف📚بررسي سيستمهاي سوخت رساني کاربراتوري و انژکتوري و مزايا و معايب و وظايف آنها📚بررسي و طراحي ربات پرنده و بررسي کاربردهاي آن📚بررسي تاريخ تطبيقي اديان (زرتشت و مجوس) و مروري بر تطبيق دو موعود و ظهور در اسلام و زرتشت📚بررسي حجم سازي و رسم سه نما ارتباط ميان آنها📚بررسي ديدگاه قرآن مجيد در مورد ويژگي هاي اخلاقي و عقايد يهوديان